Tiskové zprávy
Strana zelených Jihomoravský kraj: Venclíkovy miliony aut v Brně nechceme
14. května 2009 | Strana zelených Jihomoravský kraj
Zelení jsou znepokojeni výroky krajského radního Milana Venclíka, který plánuje přivést do Brna od jihu miliony aut [1]. Znepokojení je o to větší, že radní a vládní zmocněnec pro R43 v jedné osobě prosazuje převedení těchto aut městem po průtahu osídlenými částmi města. Zelení v této souvislosti znovu volají po prosazování plnohodnotného severojižního obchvatu města.
Martin Ander, náměstek primátora města Brna, k tomu říká: "Venclíkovy miliony aut v Brně nechceme, ani v Žabovřeskách, ani v Bystrci. Problém tranzitních kamionů je třeba řešit včas přesunem na železnici a rozptýlením jejich proudů daleko před Brnem. Pokud nám je pan Venclík po R52 skutečně přivede až k Brnu, pak je třeba postavit plnohodnotný obchvat města, nikoli průtah přes Bystrc, jak dále Venclík navrhuje. Začíná se ukazovat, že premiér Topolánek udělal chybu, když prosadil Milana Venclíka vládním zmocněncem pro R43."
Obdobně nebezpečný je pro Brno aktuální návrh vedení kuřimské radnice na výstavbu jižního obchvatu Kuřimi. Tento nápad, ať už v jakékoliv variantě
trasování R43, bude vždy znamenat nasměrování dopravy od severu přímo na velký městský okruh a do centra Brna. Navíc s jižní tunelovou trasou obchvatu Kuřimi státní investor ŘSD nikdy nepracoval, není ani součástí dokumentace EIA na R43. Požadavek Kuřimi by tedy znamenal celou dokumentaci znovu přepracovat."
Martin Ander, náměstek primátora města Brna, k tomu dodává: "Považuji za pokrytecké pokud někdo organizuje blokády dopravy za urychlenou
výstavbu R43 a zároveň klade požadavky, které přípravu stavby komplikují a prodlužují. Jižní obchvat Kuřimi navede tranzitní dopravu přímo do Králova Pole a Žabovřesk. Proti tomu se město Brno musí ohradit."
Příloha:
[1] deník Právo, 12.5.2009:
"Jestli se podaří těch chybějících dvacet kilometrů postavit, přivedeme ty miliony aut na kraj Brna na Vídeňskou ulici a budeme řešit další problém, jak s nimi projet Brnem, když nemáme postaveny plánované tangenty," připomněl Venclík.
Martin Ander, náměstek primátora města Brna, k tomu říká: "Venclíkovy miliony aut v Brně nechceme, ani v Žabovřeskách, ani v Bystrci. Problém tranzitních kamionů je třeba řešit včas přesunem na železnici a rozptýlením jejich proudů daleko před Brnem. Pokud nám je pan Venclík po R52 skutečně přivede až k Brnu, pak je třeba postavit plnohodnotný obchvat města, nikoli průtah přes Bystrc, jak dále Venclík navrhuje. Začíná se ukazovat, že premiér Topolánek udělal chybu, když prosadil Milana Venclíka vládním zmocněncem pro R43."
Obdobně nebezpečný je pro Brno aktuální návrh vedení kuřimské radnice na výstavbu jižního obchvatu Kuřimi. Tento nápad, ať už v jakékoliv variantě
trasování R43, bude vždy znamenat nasměrování dopravy od severu přímo na velký městský okruh a do centra Brna. Navíc s jižní tunelovou trasou obchvatu Kuřimi státní investor ŘSD nikdy nepracoval, není ani součástí dokumentace EIA na R43. Požadavek Kuřimi by tedy znamenal celou dokumentaci znovu přepracovat."
Martin Ander, náměstek primátora města Brna, k tomu dodává: "Považuji za pokrytecké pokud někdo organizuje blokády dopravy za urychlenou
výstavbu R43 a zároveň klade požadavky, které přípravu stavby komplikují a prodlužují. Jižní obchvat Kuřimi navede tranzitní dopravu přímo do Králova Pole a Žabovřesk. Proti tomu se město Brno musí ohradit."
Příloha:
[1] deník Právo, 12.5.2009:
"Jestli se podaří těch chybějících dvacet kilometrů postavit, přivedeme ty miliony aut na kraj Brna na Vídeňskou ulici a budeme řešit další problém, jak s nimi projet Brnem, když nemáme postaveny plánované tangenty," připomněl Venclík.
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk